//
you're reading...
ACTUALITATE

Să nu preacurvești – un fragment din Decalogul după Hess, monodrama de Alina Nelega Cadariu…

alina-nelega-300x242

 

Uneori e interesant să epatezi, să-ți bați un cui în talpă, să te autoflagelezi… De ce nu? Până la urmă dacă e scris cum trebuie, semantic, gramatical, totul e…artă…

Așadar, de la Alina Nelega citire:

 

Femeia, ca și evreul, e un produs secundar al evoluției umane. Ca și țiganul, iubește muzica, dar numai în măsura în care acea muzică îi permite să danseze. Creierul femeii, ca și al negrilor, este cu cel puțin o treime mai mic decât al bărbatului. Femeia nu este la fel de puternică, de înaltă, de abilă ca bărbatul. Femeile nu vor putea practica niciodată anumite meserii, ele nu vor putea fi niciodată mineri, piloți de avioane, șoferi de curse, nici măcar bucătari profesioniști. Oricât de bine ar găti o femeie, bărbații sunt cei mai mari bucătari, asta se știe. Femeile nu au ce căuta în artă. Femeile nu știu nici să scrie, nici să picteze, nici să compună muzică, decât la nivelul lejer al întreținerii unui mediu plăcut în casele lor. Femeile ar trebui ținute în casa. Ele sa-și vadă de educația copiilor lor, deși cei mai mari educatori, tot bărbații au fost. Femeile sunt incapabile de abstractizare.

Femeia este făcută numai pentru procreare, asta se vede clar din dispoziția anumitor organe în trupul ei. De aceea, femeile sunt stăpânite de sentimente, pe când bărbații – de rațiune. Femeile iubesc sexul, de aceea nu trebuie lăsate să exagereze. Femeile, ca și câinii, trebuie ținute la respect cu mână forte. Ca și ei, ele trebuie dresate de mici. Fetițele, mai ales, sunt niște animale foarte periculoase. Nu vă lăsați fermecați de drăgălășenia lor. Se vor transforma în niște mutanți, cârcotașe, rele de gură, cicălitoare, se vor îngrășa și le va crește păr pe fața lor cea astăzi atât de dulce, sânii le vor cădea și vor face varice. Trebuie să vedeți în orice fetiță, femeia care va deveni nu peste mult timp.

Din păcate însă, statistic vorbind, femeile trăiesc mai mult decât bărbații. Asta mai ales fiindcă femeile nu se sinucid aproape niciodată. Ele nu sunt capabile să asimileze valoarea, nu știu ce înseamnă curajul, demnitatea, onoarea, discreția, modestia, controlul, fermitatea, munca, suferința. Femeile nu suferă, ele mimează suferința. De aceea, spre deosebire de bărbați, știu foarte bine să plângă.

Femeile ar trebui închise în rezervații. Ar trebui hrănite, ajutate să se dezvolte, aduse în condiții bune până la o anumită vârstă, ideală procreării. Pe urmă, pe la 40-45 de ani, odată ce și-au terminat menirea, ele ar trebui eutanasiate cu blândețe. Orice bărbat ar merita sa aibă în patul lui, tot timpul, femei intre 15 -30 de ani. Cele peste 30 ar fi date bărbaților care nu mai pot procrea, ca să se mai distreze și ei cu ceva. Nici o femeie peste 40 de ani nu merită sa mai trăiască. Ele nu aduc decât nefericire bărbaților lor și îi împiedică să trăiască lângă exemplare tinere ale speciei.

Femeile nu se deosebesc între ele. Nu contează ce alegi, până la urmă tot acolo ajungi. De aceea, n-are nici un rost sa preacurvești.

alinanelega-221099283c12a43ed290c_250_267_

Alina Nelega (n. 1960, la Tîrgu-Mureș) este un critic literar, dramaturg, eseist, prozator și publicist român contemporan.

Alina Nelega este licențiată a Facultății de Litere a Universității Babeș-Bolyai, secția Engleză-Română, în 1984. Debutează în revista Vatra, apoi publică în Echinox iar în anul 1988 primește premiul pentru proză al revistei clujene Tribuna. Pînă în 1995 este redactor cultural la radio Tîrgu-Mureș și redactor–șef al unui cotidian local (24 ore mureșene) timp de trei luni iar apoi renunță la jurnalism și se angajează în teatru. Începe să scrie dramaturgie în anul 1992. Primește o bursă de rezident-dramaturg la „Teatrul Royal Court” din Londra (aprilie-mai 1999), pentru piesa Poligraful. În decembrie 2000, participă alături de Saviana Stănescu, Radu Macrinici, Ștefan Caraman și Gianina Cărbunariu la proiectul teatral Ocean-cafe, finalizat cu spectacolul omonim al „Teatrului Tineretului” din Piatra Neamț, în regia lui Radu Afrim. Semnează, de asemenea, adaptări de texte pentru teatru de copii, precum și piesele originale: Visul lui Moș Crăciun sau Cîntăreții din Brema.

Este membră fondatoare a „Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru UNITER” și, în calitate de critic, a participat la organizarea Primei Întîlniri a Școlilor și Academiilor de Teatru de la Târgu-Mureș. În 1997 pune bazele fundației Dramafest și dezvoltă un program de creare a unui microclimat pentru dramaturgia nouă românească, finalizat prin festivalul omonim, care a cunoscut două ediții. Între anii 1995 – 1997, editează cinci numere din Postscenium, supliment de artă teatrală al revistei Vatra, apoi antologia bilingvă de dramaturgie nouă – „Piese noi romanești/ New Romanian Plays – Dramafest ’98”. Între 1999-2001 este redactor-șef al revistei UltimaT – alternative în cultura teatrală. Este secretar literar al T„eatrului Ariel” din Târgu-Mureș și a înființat teatrul underground, spațiu de experiment teatral, în pivnița aceluiași teatru. A tradus din limba engleză, mai ales teatru: Mark Medoff, Alan Ayckbourne, Saul Bellow, David Harrower, Mark Ravenhill, Eve Ensler.

În aprilie 2001 i se decernează „Premiul UNITER – Piesa Anului” pentru http://www.nonstop.ro, text pe care îl și pune în scenă într-o producție underground, a Teatrului Ariel din Tîrgu-Mureș și a Fundației Dramafest, avînd premiera în 25 octombrie 2001.

Romanul său de debut, Ultima vrăjitoare, apare în mai 2001, la editura Paralela 45.

Florin Deaconu

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Recent Posts

March 2015
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
%d bloggers like this: